KIEROWNIK DS. MEDYCZNYCH
1. Organizacja, kierowanie i nadzór nad pracą jednostek i komórek organizacyjnych oraz stanowisk, wchodzących w skład Pionu Medycznego.
2. Zapewnienie wymaganej, zgodnie z przepisami prawnymi, zawartymi przez Uzdrowisko Sopot umowami i stanem wiedzy medycznej, opieki lekarsko-pielęgniarskiej pacjentom przebywającym na kuracji oraz nadzór nad przestrzeganiem procedur medycznych i Praw Pacjenta oraz utrzymaniem należytego standardu opieki medycznej i zabiegów leczniczych świadczonych na rzecz klientów.
3. Rozpatrywanie skarg klientów dotyczących poziomu świadczonych usług we współpracy z innymi komórkami merytorycznymi.
4. Sporządzanie programów i planów optymalnego wykorzystania bazy leczniczej i zabiegowej.
5. Zabezpieczenie sprawnego funkcjonowania obiektów i urządzeń lecznictwa uzdrowiskowego, zgodnie z potrzebami profilów leczniczych oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
6. Czynny udział w kontrolach przeprowadzanych przez NFZ, ZUS, Sanepid i innych.
7. Analizowanie potrzeb i zapewnienie personelu medycznego pod sporządzane oferty do kontraktów zawieranych z NFZ i ZUS.
8. Nadzór nad prowadzeniem, obiegiem i archiwizacją dokumentacji medycznej .
9. Akceptacja merytoryczna faktur za usługi wykonane przez lekarzy i inny personel medyczny.
10. Zapewnienie merytorycznego nadzoru nad świadczonymi przez podmiot leczniczy usługami z zakresu lecznictwa przez pracowników.
11. Zorganizowanie i zapewnienie prawidłowego funkcjonowania oraz racjonalnego planowania zabiegów dla pacjentów m.in. poprzez zoptymalizowanie wykorzystania funkcji systemu Kuracjusz.
12. Sprawowanie merytorycznego nadzoru nad pracą pielęgniarek, a także niższego personelu medycznego.
13. Udział w przygotowaniu, nadzorowanie i kontrolowanie sporządzania ofert na realizację świadczeń w postępowaniach ogłaszanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia i Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
14. Zapewnienie bezpieczeństwa pacjentom i organizacja udzielania pomocy medycznej.
15. Planowanie, analizy i sprawozdawczość w zakresie zadań realizowanych w pionie medycznym.
16. Wnoszenie zmian do rejestru urządzeń i zakładów lecznictwa uzdrowiskowego oraz ewidencji zatrudnionego personelu medycznego prowadzonego przez Naczelnego Lekarza Uzdrowisk zgodnie z przepisami.
17. Planowanie grafików, harmonogramów pracy, rozliczanie godzin pracy, sporządzanie planów urlopów podległego personelu.
18. Dokonywanie okresowych analiz i oceny pracy podległego personelu pod kątem organizacji i poziomu świadczonych usług oraz racjonalnego wykorzystania posiadanych kwalifikacji.
19. Współpraca z lekarzami, szerzenie profilaktyki i oświaty zdrowotnej wśród personelu i pacjentów.
20. Kontrola gospodarki lekami i materiałami opatrunkowymi.
21. Dbanie o prawidłowe wyposażenie dyżurek pielęgniarskich, gabinetów lekarskich w niezbędny sprzęt pod kątem zgodności z wymogami ustawowymi.
22. Opracowywanie rocznych planów budżetów podległych komórek organizacyjnych oraz planów zatrudnienia i nadzór nad prawidłowym i pełnym wykorzystaniem kadry w pionie lecznictwa.
23. Realizowanie planów finansowych i strategicznych oraz przestrzeganie dyscypliny budżetowej w centrach kosztów wewnętrznych.
24. Znajomość, przestrzeganie wymagań i realizacja zadań wynikających z polityki i celów jakości oraz dokumentacji zintegrowanego systemu zarządzania jakością.