PRACOWNIK SOCJALNY
1. Prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną.
2. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej.
3. Pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
4. Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa.
5. Współdziałanie z grupami i społecznościami lokalnymi, mające na celu rozwijanie w nich zdolności do samodzielnego rozwiązywania własnych problemów, w szczególności poprzez pracę socjalną ze społecznością lokalną
6. Organizowanie różnorodnych form pomocy, w szczególności z wykorzystaniem projektów socjalnych, odpowiadających zmieniającym się potrzebom społecznym.
7. Realizację zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej poprzez pracę z rodziną przeżywającą trudności w wypełnianiu funkcji wychowawczej, prowadzenie monitoringu sytuacji dziecka z rodziny zagrożonej kryzysem lub przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej, wnioskowanie o przydzielenie asystenta rodziny, współpraca z asystentem rodziny.
8. Realizacja zadań w ramach procedury Niebieskiej karty.
9. Świadczenie usług poradnictwa prawnego i psychologicznego.
10. Zawieranie kontraktów socjalnych z osobami lub rodzinami znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej celem jej rozwiązania;
11. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych.
12. Wprowadzanie danych osobowych klientów do programu informatycznego POMOST i użytkowanie programu zgodnie z jego przeznaczeniem.
13. Realizacja zadań wynikających z ustawy o zatrudnieniu socjalnym.
14. Przygotowanie niezbędnych analiz i raportów z zakresu ,przebiegu i skutków podejmowanych działań .
15. Współdziałanie z pracownikami innych Działów i Zespołów na rzecz rozwiązywania problemów klienta.
16. Sporządzanie bilansu potrzeb oraz niezbędnej sprawozdawczości