REFERENT DS. ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I ALIMENTACYJNYCH
1. Opracowanie potrzeb i środków na świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny
i świadczenia wychowawcze w każdym roku budżetowym.
2. Przygotowywanie i realizacja prac związanych z udzielaniem świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych i świadczeń wychowawczych, tj.:
- zasiłków rodzinnych wraz z dodatkami do zasiłków rodzinnych
-świadczeń opiekuńczych: zasiłku pielęgnacyjnego i świadczenia pielęgnacyjnego
- funduszu alimentacyjnego
3. przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego łącznie z pełną dokumentacją wynikającą
z ustawy o świadczeniach rodzinnych i ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci.
4. wykonywanie wszystkich czynności związanych z obsługą programu komputerowego dotyczącego świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
5. wykonywanie sprawozdań kwartalnych i miesięcznych
6. sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego.
7. uzgadnianie z księgową stanu należności zobowiązań dłużników alimentacyjnych
8. przekazywanie dochodów z tyt. wyegzekwowania przez komorników zaliczek alimentacyjnych i funduszu alimentacyjnego na konto Urzędu Gminy Świdnica
9. kontrola spłat nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych
10.ewidencja księgowa operacji dotyczących świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego