STANOWISKO DS. ŚWIADCZEŃ Z POMOCY SPOŁECZNEJ
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) prowadzenie spraw w zakresie zadań własnych gminy (w tym prowadzenie rejestrów tych spraw) dotyczących:
a) przyznawania i wypłacania zasiłków celowych, zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego oraz specjalistycznych zasiłków celowych,
b) przyznawania i wypłacania zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezrobotnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczenia na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu
w Narodowym Funduszu Zdrowia,
c) przyznawania zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego;
2) analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej;
3) sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie zadań własnych i zleconych gminie dotyczących pomocy społecznej, objętych zakresem obowiązków;
4) prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu powierzonych spraw, sporządzanie i wydawanie decyzji;
5) przygotowywanie list wypłat w formie gotówkowej, przelewów na rachunek bankowy oraz przekazów pieniężnych i przedkładanie kierownikowi Ośrodka do zatwierdzenia;
6) proponowanie i przedkładanie kierownikowi propozycji dotyczących zmian w budżecie,
w planie finansowym oraz w harmonogramie wydatków w trakcie roku budżetowego
w zakresie realizowanych zadań;
7) realizowanie planu finansowego w zakresie powierzonych zadań, dokonywanie bieżącej
i okresowej analizy wykonania tego planu oraz odpowiedzialność za prawidłowe wydatkowanie środków;
8) przygotowywanie propozycji projektu budżetu, planu finansowego i harmonogramu wydatków w zakresie zadań powierzonych do realizacji i przedkładanie danych kierownikowi Ośrodka;
9) przygotowywanie spraw do postępowania egzekucyjnego w trybie przepisów
o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie realizowanych zadań;
10) przygotowywanie materiałów do serwisu internetowego w zakresie działania stanowiska pracy;
11) prowadzenie spraw z zakresu pomocy społecznej dotyczących organizowania i świadczenia usług opiekuńczych, zapewnienia posiłku, kierowania do domów pomocy społecznej oraz ustalania odpłatności za pobyt;
12) podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych;
13) współpraca w zakresie prowadzonych spraw z pracownikami Ośrodka, organizacjami, instytucjami i innymi jednostkami działającymi w zakresie pomocy społecznej;
14) sporządzanie sprawozdawczości, przekazywanie jej wojewodzie oraz organom gminy w tym również w formie dokumentu elektronicznego z zastosowaniem sytemu teleinformatycznego;
15) prowadzenie spraw związanych ze wspieraniem rodziny i pieczą zastępczą wynikających z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z wyłączeniem spraw zastrzeżonych ustawowo dla pracowników socjalnych i asystentów rodziny;