STANOWISKO DS. WYMIARU PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO, LEŚNEGO OD OSÓB FIZYCZNYCH W WYDZIALE PODATKÓW W DEPARTAMENCIE FINANSÓW W URZĘDZIE MIASTA CHEŁM

2025-04-21 ID OFERTY: 1053191
1. Dokonywanie osobom fizycznym wymiaru oraz zmian w wymiarze w podatku od nieruchomości, w podatku rolnym oraz podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości pobieranych w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, 2. dokonywanie wymiaru, zmian w wymiarze w podatku od nieruchomości oraz analizy poprawności wymiaru podatku pozostałych nieruchomości połączonych z nieruchomością objętą zakresem czynności, 3. prawidłowe prowadzenie postępowań podatkowych, w tym wyjaśniających i dowodowych, 4. terminowe sporządzanie i wysyłanie decyzji ustalających bądź korygujących wymiar podatku, 5. załatwianie interesantów, udzielanie im niezbędnych informacji i wyjaśnień zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami w zakresie stanowiska pracy, 6. bieżąca aktualizacja danych w ewidencji podatkowej, 7. prowadzenie akt podatników, dokonywanie analizy tych akt poprzez sprawdzanie danych w aktach z aktualnymi wypisami z rejestru gruntów, 8. dokonywanie samokontroli na stanowisku pracy, 9. egzekwowanie obowiązku składania przez podatników informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych w przypadku zbycia lub nabycia lub innych okoliczności uzasadniających zmiany w wymiarze, 10. terminowe i prawidłowe uzgadnianiem po stronie wymiaru konta 221 Należności z tytułu dochodów budżetowych obrotów kont szczegółowych z obrotami na koncie analitycznym w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych, 11. sporządzanie rejestrów wymiarowych i korekt, 12. sporządzanie danych do celów sprawozdawczych, 13. sprawdzanie dokumentów dotyczących wymiaru podatku pod względem merytorycznym i formalno rachunkowym, 14. prawidłowe i terminowe archiwizowanie dokumentów, 15. samodzielne podejmowanie wszystkich czynności przygotowawczych i organizacyjno- technicznych w ramach powierzonych obowiązków, 16. dokonywanie kontroli powszechności opodatkowania podatkiem od nieruchomości od osób fizycznych poprzez przeprowadzanie kontroli w terenie, będącej jednym z elementów kontroli zarządczej, 17. opisywanie wniosków w zakresie wydawanych zaświadczeń, 18. uczestnictwo w rozprawach przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym, 19. przestrzeganie przepisów regulujących wewnętrzne sprawy Urzędu w szczególności: - regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Chełm, - instrukcji obiegu dowodów księgowych, - regulaminu pracy, - instrukcji kancelaryjnej, 20. przestrzeganie przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych i innych przepisów prawa podatkowego, 21. przestrzeganie przepisów w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla prowadzenia ewidencji podatków i opłat dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego, 22. stosowanie i przestrzeganie przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, 23. przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych, 24. przestrzeganie przepisów w zakresie ochrony danych, 25. wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchników.

Strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu prawidłowego działania jej wszystkich funkcji.

Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych, marketingowych i społecznościowych. Informacje gromadzone za pośrednictwem tych plików cookies przetwarzane są również przez dostawców narzędzi zewnętrznych. Wybierając „Dostosuj ustawienia” możesz sprawdzić, jakie informacje wykorzystujemy oraz skonfigurować wybrane ustawienia.

Czy wyrażasz zgodę na korzystanie z innych niż niezbędne plików cookies na zasadach opisanych w
polityce prywatności i plików cookies?