Oferta z portalu FACHPRACA.pl - Praca dla fachowców. Tu znajdziesz tysiące ofert pracy dla fachowców z Polski i z zagranicy.

URZĘDNIK UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

2024-12-16 ID OFERTY: 1002328

1. Wydział Obsługi Klientów i Korespondencji:
* Kierowanie klientów na stanowiska merytoryczne właściwe dla rozpatrzenia ich spraw w ramach SOK.
* Wydanie klientom druków, formularzy oraz materiałów informacyjnych, w tym dotyczące koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
* Organizowanie kontaktów z pracownikami spoza SOK na stanowisku wyodrębnionym.
* Wydanie zaświadczeń przygotowanych przez komórki merytoryczne.
* Obsługa korespondencji dostarczaną w formie papierowej lub na informatycznym nośniku danych przez klientów zgłaszających się do TJO (w tym: przyjmowanie, wstępna weryfikacja, rejestracja i przekazywanie do właściwych komórek merytorycznych).
* Udzielanie informacji dotyczącej zakresu spraw realizowanych w ZUS i terminów ich realizacji.

2. Wydział Realizacji Dochodów:
* Zapoznanie się z ustawą systemową Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
* Zapoznanie się z zadaniami wykonywanymi w Wydziale Realizacji Dochodów.
* Zapoznawanie się z dokumentacją wytwarzaną w Wydziale Realizacji Dochodów.
* Przekazanie i odbiór korespondencji do Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji.
* Wykonywanie określonych czynności w udostępnionych aplikacjach systemowych.
* Zakładanie akt płatników i zobowiązanych do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń oraz przekazywanie dokumentacji do akt.

3. Wydział Świadczeń Emerytalno-Rentowych - zapoznanie sie z:
* organizacją i zadaniami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
* wybranymi zagadnieniami z zakresu prawa pracy i kodeksu postępowania administracyjnego,
* rodzajami świadczeń emerytalnych i rentowych,
* oceną dokumentacji emerytalno-rentowej.
* Współpraca z komórką obsługi klientów i korespondencji w zakresie obiegu korespondencji, akt emerytalno-rentowych oraz wniosków o świadczenia emerytalno-rentowe, kapitał początkowy i inne świadczenia zlecone Zakładowi do realizacji,
* Kwalifikacja i rejestracja korespondencji oraz wniosków o świadczenia emerytalno-rentowe, kapitał początkowy i inne świadczenia zlecone Zakładowi do realizacji w systemach informatycznych,
* Kompletowanie akt i zakładanie teczek spraw,
* Podział i przekazywanie korespondencji, akt emerytalno-rentowych oraz wniosków o świadczenia emerytalno-rentowe, kapitał początkowy i inne świadczenia zlecone Zakładowi do realizacji zgodnie z właściwością.

4. Wydział Ubezpieczeń i Składek:
* Porządkowanie danych na indywidualnych kontach ubezpieczonych.
* Sporządzanie korekt dokumentów ubezpieczeniowych.
* Zapoznanie się z ogólnymi zasadami składania dokumentów ubezpieczeniowych.
* Poznanie ogólnych zasad obiegu dokumentów.
* Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym i ubezpieczeniu zdrowotnemu.
* Zakładanie akt ubezpieczonych oraz włączanie korespondencji do akt.
* Obsługa wysyłki korespondencji.
* Tworzenie pism do płatników i ubezpieczonych.

5. Wydział Obsługi Dokumentacji :
* Przyjmowanie teczek spraw w obiegu bieżącym do TJO i na stan magazynu
* Ewidencjonowanie przyjętej dokumentacji w bazie komputerowej.
* Udział w udostępnianiu akt spraw w obiegu bieżącym: wyszukiwanie akt, przygotowanie akt do udostępnienia, dostarczanie akt do komórek merytorycznych Oddziału, przyjmowanie zwrotów.
* Digitalizacja akt płatnika, ubezpieczonego, świadczeniobiorcy
* Przyjmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego i jej ewidencja.
* Udział w procesie brakowania dokumentacji niearchiwalnej.

Strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu prawidłowego działania jej wszystkich funkcji.

Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych, marketingowych i społecznościowych. Informacje gromadzone za pośrednictwem tych plików cookies przetwarzane są również przez dostawców narzędzi zewnętrznych. Wybierając „Dostosuj ustawienia” możesz sprawdzić, jakie informacje wykorzystujemy oraz skonfigurować wybrane ustawienia.

Czy wyrażasz zgodę na korzystanie z innych niż niezbędne plików cookies na zasadach opisanych w
polityce prywatności i plików cookies?