URZĘDNICZE DS. KLIMATU I ŚRODOWISKA.
I. 1/2 etatu Gminny Doradca Klimatyczny
1. uczestnictwo w pracach związanych z realizacją Zintegrownego Projektu Strategicznego (dalej SIP) w ramach Programu LIFE z uwzględnieniem jego zakresów: formalnych, merytorycznych i finansowych, 2. wspólpraca z koordynatorem SIP oraz pozostałymi Wspólbeneficjentami, 3. wsparcie mieszkańców, MŚP i innych podmiotów-w charakterze Doradcy Klimatycznego - w przygotowaniu projektów i wniosków o środki na działania dla poprawy efektywności energetycznej i redukcji emisji CO2, 4. wspólpraca w ramach Sieci Doradców Klimatycznych SIP, 5. działania promocyjne, edukacyjne, komunikacyjne i informacyjne odnoszące się do procesu osiągania neutralności klimatycznej oraz przystosowania się do zmiany klimatu za pomocą rozwiązań opartych na zasobach przyrody, 6. działania edukacyjne, komunikacyjne i informacyjne odnoszące się do procesu wdrażania zielonych zamówień publicznych w JST i MŚP, 7. wykonywanie uproszczonych ocen energetycznych nieruchomości, 8. przygotowanie gminnego zintegrowanego planu na rzecz energii, transportu i klimatu, 9. konsultowanie, analizowanie, monitorowanie, sprawozdanie i raportowanie działań merytorycznych i finansowych realizowanych w sprawach SIP, przewidzianych dla JST, 10. wspólpraca w ramach realizacji Strategii Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040, 11. obsługa systemów IT i monitoringowych na potrzeby realizacji SIP, 12.udostępnienie informacji publicznej dotyczącej SIP, 13. bieżąca analiza wydatków i dochodów budrzetowych w ramach realizacji SIP, 14. ewidencja dowodów finansowo - księgowych związanych z realiozacją SIP, 15. sporządzanie wniosków o płatność.
II 1/2 etatu Ochrona środowiska i obsługa archiwum zakładowego :
1. kontrola obowiązków właścicieli nieruchomoci wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 2. realizacja zadań z zakresu ochrony środowiaska, w szczególności: ochrony powietrza i gospodarki odpadami, 3. realizacja zadań nałożonych na gminy, wynikających z Programu Czyste Powietrze,
4. Prowadzenie spraw archiwum Urzędu Gminy, a w szczególności
1).przejmowanie dokumentacji z poszczególnych komórek organizacyjnych, 2) przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji, prowadzenie jej ewidencji, 3) porządkowanie przechowywanej dokumentaci przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym, 4) udostępnienie przechowywanej dokumentacji, 5) inicjowanie brakowania przechowywanej dokumentacji niearchiwalnej, 6)przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego, 7) sporządzanie różnych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym. 3. Inne prace zlecone przez Wójta, Sekretarza Gminy