Czeladzka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Czeladzi Zarząd Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Czeladzi ogłasza nabór kandydatów na stanowisko: Główny Księgowy Wymiar etatu: 1 Adres Spółdzielni: Czeladzka Spółdzielnia Mieszkaniowa ul. Szpitalna 9A 41-250 Czeladź Miejsce wykonywania pracy: Czeladź 1. Wymagania związane ze stanowiskiem: • posiadanie obywatelstwa polskiego, • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, • niekaralność za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe, • nieposzlakowana opinia, • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na proponowanym stanowisku, • wykształcenie wyższe ekonomiczne z zakresu finansów, ekonomii lub rachunkowości, • co najmniej 5 - letni staż pracy w zawodzie, w tym co najmniej 3 – letni na stanowisku Głównego Księgowego, Zastępcy Głównego Księgowego lub Samodzielnego Księgowego. Preferowane doświadczenie w księgowości spółdzielni mieszkaniowej, • znajomość przepisów prawnych z zakresu: ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy z dnia 16 wrzesień 1982 r. Prawo spółdzielcze, oraz inne przepisy prawne dotyczące funkcjonowania spółdzielni mieszkaniowej, • znajomość prawnych i ekonomicznych aspektów funkcjonowania spółdzielni mieszkaniowej, • znajomość zasad rachunkowości, prawa podatkowego, prawa pracy oraz aktualnych regulacji ZUS, • znajomość procesów finansowo-księgowych i sprawozdawczych VAT, CIT, PIT, itp., • umiejętność zarządzania, kierowania zespołem, podejmowania decyzji, współpracy w zespole, • otwartość, obiektywność, terminowość, dokładność, komunikatywność, dyskrecja, wykazywanie inicjatywy, • umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywanie założeń. 2. Zakres obowiązków na stanowisku Głównego Księgowego: • prowadzenie księgowości w spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o rachunkowości i przepisami prawa podatkowego, • nadzór nad dekretowaniem i terminową ewidencją dokumentów księgowych, rozliczanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi, • sporządzanie raportów na potrzeby Zarządu i Rady Nadzorczej, sprawozdań finansowych wg ustawy o rachunkowości, raportów i bilansów, • opracowywanie planów przychodów i kosztów na poszczególne lata, • bieżące analizowanie wykonania planu, • dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, • dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, • nadzór nad prowadzeniem spraw płacowych pracowników spółdzielni, • prowadzenie całości dokumentacji wraz z rozliczeniem z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych, • sporządzanie deklaracji na podatki lokalne (od nieruchomości) i kontrola terminowego regulowania zobowiązań z tytułu podatków lokalnych, • nadzór nad wystawianiem faktur VAT, • nadzór nad właściwym obiegiem, utrzymaniem, przechowywaniem oraz archiwizacją dokumentów księgowych, • współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, banki, Biegły Rewident, Lustra-tor, audytorzy i inne), • reprezentowanie pracodawcy przed stosownymi urzędami i instytucjami oraz organami kontroli finansowej, • przestrzeganie i monitorowanie terminów płatności zobowiązań spółdzielni, • przygotowywanie przelewów w systemie bankowym, • współpraca z bankami w zakresie kredytowania i rozliczania procesów inwestycyjnych, • prowadzenie projektów wewnętrznych mających na celu usprawnienie procesów i procedur wewnątrz działu księgowości, • bieżące analizowanie regulaminów obowiązujących w spółce pod kątem zgodności z aktualnie obowiązującym prawodawstwem, • opracowanie niezbędnych regulaminów dotyczących funkcjonowania spółdzielni zgodnie z obowiązującym prawodawstwem, • wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Spółdzielni oraz organy nadzorujące. 3. Wymagane dokumenty i oświadczenia: • list motywacyjny, • CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej, • kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem), • kserokopię świadectw pracy dokumentujących posiadanie wymaganego okresu zatrudnienia w księgowości, • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwo umyślne oraz o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu i obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów i za przestępstwo skarbowe, • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. A Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. U. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r.). oraz z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko Głównego Księgowego. 4. To oferujemy: • Stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę • Samodzielne stanowisko pracy • Przyjazną atmosferę w profesjonalnym zespole • Niezbędne narzędzia pracy • Szkolenia 5. Forma aplikacji: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Szpitalnej 9A w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO w Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej” lub drogą elektroniczną na adres mailowy: kadry@czsm.czeladz.pl do dnia 06.10.2023 r.